BMW 7 serie 750i F01 Alpina B7 – met een vleugje M

BMWBlog had de eer de BMW 7 serie 750i F01 Alpina B7 BiTurbo door Zuid-Florida te mogen sturen. Palmbomen, zon en dure auto’s; daar past de Alpina B7 BiTurbo perfect tussen. De versie gebaseerd op de normale 7 serie 750i is de meest sportieve variant: korte wielbasis en achterwiel aangedreven.

De Alpina B7 BiTurbo is er in 4 uitvoeringen. Naast de normale variant, gebaseerd op de korte wielbasis 7 serie F01 en achterwielaangedreven, is er ook Alpina B7 BiTurbo gebaseerd op de lange wielbasis variant, de 750Li. Daarnaast is de Alpina B7 leverbaar als xDrive versie, waardoor er in totaal 4 uitvoeringen leverbaar zijn. De achterwielaangedreven korte wielbasis variant is dus het meest sportief, volgens sommigen vertoont dat model zelfs wat trekjes van een BMW M7. Die is jammer genoeg niet leverbaar, ik ben echt benieuwd wat de jongens van M Gmbh van de 7 serie F01 zouden maken.

De kracht van de Alpina B7 komt van het N63 blok uit de 750i. Dit 4.4 liter V8 TwinTurbo blok lever normaal 408pk, maar dankzij de speciale Alpina behandeling is het vermogen gegroeid tot 500pk en 700Nm koppel. Als versnellingsbak wordt gebruik gemaakt van een switch-tronic versnellingsbak. Deze automatische versnellingsbak biedt een aantal verschillende standen: Comfort, Normal, Sport en Sport+. Oftewel, een goede sportstand en 3 overbodige standen.

Rondrijdend door Zuid-Florida komt de reviewer tot de conclusie dat de Alpina B7 BiTurbo een imposante, exclusieve verschijning is die zelfs Aston Martin en Ferrari rijders het hoofd doet draaien. En ondanks het opvallende karakter, blijft de auto toch stijlvol, een echt heer in het verkeer. Een heer die als een Dr Jekyll en Mr Hyde zo kan veranderen in een racemonster. De reviewer komt ook nog een eigenaar van het vorige model Alpina B7 E65 tegen, wat een paar leuke foto’s oplevert.

Dit bericht is geplaatst in gereden met de tags , , , , . Bookmark de permalink.

3 Reacties op BMW 7 serie 750i F01 Alpina B7 – met een vleugje M

  1. Max schreef:

    Als Bea hier nu in zou worden gereden ipv die suffe Volvo waar ze nu in rondtuft, werd het koningshuis nog hip!

  2. wimutrecht schreef:

    Het Koningshuis zal Volvo blijven rijden. Het risico om ergens in the middle of knowhere stil te komen staan met electronische malheur van de obscure Duitse merken is daarvoor te groot.

    • ///me schreef:

      Ik snap helemaal niets van je opmerking, maar je zult je wel baseren op bronnen dicht bij het Koningshuis. Het lijkt me heel verstandig dat ze daar niet in de obscure merken “BMW” of “Alpina” gaan rijden, Volvo past daar veel beter bij. Lekker veilig, lekker tam, lekker gemiddeld en saai.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>