BMW nummer 1 in social media

BMW is wat mij betreft nummer 1 in het maken van auto’s. Maar volgens de L2 Prestige 100® Facebook IQ index ook nummer 1 in social media, en Facebook in het bijzonder. Deze index meet hoe goed grote merken verspreid over diverse branches omgaan met het snelst groeiende platform ter wereld Facebook. BMW is nummer 1 in de lijst. Alle 54 Facebook pagina’s van BMW zijn meegenomen zijn in de overweging.

BMW onderhoudt 54 afzonderlijke pagina’s op Facebook voor diverse regio’s en producten/modellen. De algemene, globale Facebook pagina heeft meer dan 5,5 miljoen fans. Door de vele gerichte pagina’s is BMW de concurrentie ver voor. De index is opgebouwd door voor alle merken op een aantal criteria te evalueren en tegen meer dan 200 kwalitatieve en kwantitatieve aspecten te wegen. Het is trouwens geen toeval, volgens BMW’s Manager Marketing Communications and Consumer Events Trudy Hardy is BMW al meerdere jaren bezig BMW fans en klanten gericht aan te spreken via social media. Ze is dan ook blij met de erkenning dat ze dat heel goed aanpakken. We hadden niet anders verwacht van BMW, alles wat de moeite van het doen waard, is de moeite van het goed doen waard.

via BMWBlog

Dit bericht is geplaatst in nieuws, Verkiezingen met de tags . Bookmark de permalink.

1 Reactie op BMW nummer 1 in social media

  1. Pingback: BMW derde merk ter wereld na Apple en Google | BMWme

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>