BMW wederom succesvol bij ‘Engine of the Year’ Awards

Onlangs zijn opnieuw de ‘Engine of the Year’ awards uitgereikt. BMW wist hier, net als vorig jaar, wederom als sterkste uit de bus te komen. Met maar liefst vier titels was BMW net zo succesvol als vorig jaar, zo valt te lezen op BMWBlog.com

De v8 uit de BMW M3, de drie liter zes-in-lijn met BMW TwinPower Turbo Technology en de viercilinder uit de Mini Cooper S vielen bij de benzinemotoren in de prijzen. De viercilinder TwinPower Tubo diesel motor deed datzelfde bij de diesels.

De overwinningen in vier van de acht categorieen onderstrepen nogmaals de gigantische kennis die BMW op het gebied van hun motoren in huis heeft. Zelfs in deze tijd van downsizing, waarbij rijplezier hand-in-hand moet gaan met een lager verbruik, weet BMW motoren neer te zetten welke in deze beide disciplines de beste zijn. Sinds 1999 heeft BMW maar liefst 50 (!) titels weten te pakken in de ‘Engine of the Year’ verkiezing.

De winnende motoren op een rijtje:

  • In de categorie 1.4 tot 1.8 liter won de 1.6 TwinPower Turbo die onder andere te vinden is in de Mini Cooper S
  • In de categorie 1.8 tot 2.0 liter won de 2.0 diesel met TwinPower Turbo technologie. Dit blok ligt onder andere in de 123d en de X1 xDrive23d. Met zijn 204pk is het simpelweg een van de sterkste en tevens zuinigste blokken in zijn klasse
  • In de categorie 2.5 tot 3 liter won de 3 liter zes-in-lijn TwinPower Turbo. Deze is onder andere terug te vinden in de nieuwe 5, X3 en in een iets sterkere variant (320pk tegenover standaard 306pk) in de nieuwe 6
  • In de categorie 3 tot 4 liter won de v8 uit de M3. Dit blok, met standaard 420 pk, is tevens het enige atmosferische blok van BMW dat in de prijzen viel

Ik vind het persoonlijke erg mooi om te zien dat BMW in deze tijd mee blijft doen in de race om de beste motoren. Natuurlijk is BMW al erg lang een uitzonderlijk goede bouwer van motoren (vindt u niet?), maar in deze tijd, waarbij dingen als Start-stop technologie belangrijk zijn, komen de heren en dames uit Munchen nog steeds goed mee. Ze tonen aan dat een effeciente auto niet saai hoeft te zijn en dat het ‘Freude am Fahren’ met ‘Groen’ gecombineerd kan worden.

Over ///max

BMW enthousiasteling. Eigenaar van een e30 320i sedan Type2
Dit bericht is geplaatst in Verkiezingen met de tags , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>